loading

1990 július - A GM és a Rába cég szerződést ír alá vegyesvállalat létesítéséről 153 millió DEM alaptőkével, a GM/Opel 65 százalékos részesedésével.


1990 szeptember - Hivatalosan bejelentik a GM magyarországi tervét. Az eredeti projekt 250 millió DEM beruházását irányozta elő Szentgotthárdon, a cél: évente 15 000 Astra gépkocsi összeszerelése és 200 000 1,6 literes motor gyártása, továbbá a budapesti székhelyű kereskedelmi cég megalapítása.


1991 január - Hivatalosan bejegyzik a General Motors Hungary Járműgyártó Kft-t és Autóforgalmazó Kft-t

- aláírják az első tíz dealerszerződést.
- megkezdődik a szentgotthárdi épitkezés.
- felveszik az első dolgozókat.


1991 november - Budapesten sajtóértekezleten jelentik be, hogy újabb 140 millió márkát ruháznak be a motorgyárba. A cél: megteremteni a feltételeket az 1,4 literes motorok gyártásához is az eredetileg tervezett 1,6 litereseken felül, valamint kialakítani a jövőbeni bővítést megkönnyítő rugalmas infrastruktúrát és alaprajzot.


1991 november - Az Állami Fejlesztési Intézet a Rábától 15 százalékos részesedést szerez a GM Hungary-ben. Az új tulajdonviszonyok alapján a a vegyesvállalat részvényeinek 65 százalékát a GM, 20 százalékát a Rába, 15 százalékát az ÁFI jegyzi.


1992 március 13. - Legördül a szalagról az első Opel Astra, a modern kor első magyar építésű személygépkocsija.


1992 július - Megkezdik az 1,6 literes nyolcszelepes motorok gyártását az Opel legkorszerűbb motorgyárában.


1992 szeptember - Jack Smith a GM Corporation elnöke meglátogatja a szentgotthárdi gyárat.


1992 október - Göncz Árpád, a Magyar Köztársaság Elnöke hivatalosan felavatja a GM Hungary gyárát.


1993 január - Szentgotthárdon megkezdik az új, 1.6 literes, 16 szelepes ECOTEC-motor gyártását, amely az új Corsa GSi gépkocsiban mutatkozik be.


1994 május - A GM Hungary-t Opel Hungary névre keresztelik át.


1994 június - Jack Smith-t, a GM Corporation elnökét kitüntetik a Magyar Köztársaság csillagokkal ékesített középkeresztjével, a külföldiek számára adható legmagasabb állami kitüntetéssel.
Ernst A. Hofmann, az Opel Hungary vezérigazgatóját a Magyar Köztársaság Középkeresztjével tüntetik ki.


1994 május-szept. - A motorgyárban bevezetik a második, majd a harmadik műszakot, megkezdik az új, 1,4 literes 16 szelepes ECOTEC motor gyártását, amelyet először az új Tigra kocsikba építenek be.


1994 november - A GM/Opel kivásárolja az ÁFI 15 százalékos részesedését.


1995 január - A GM/Opel kivásárolja a Rába 20 százalékos részesedését, így megszerzi az Opel Hungary 100 százalékos tulajdonjogát.


1995 március - Bejelentik az új, 257 millió márkás beruházást. A cél: a motorgyár kapacitásának megduplázása, hogy elérjék az évi 460 ezer motor termelését, valamit új hengerfejüzem építése Szentgotthárdon évi 460 ezer darab, 16 szelepes hengerfej gyártására.


1995 szeptember - További 30.5 millió márkás beruházásról születik döntés, amelynek célja a tervezettnél is rugalmasabb gyártástechnológia telepítése. Ebben a hónapban megkezdődik az Astra lépcsőshátú változatának gyártása Szentgotthárdon.


1996 szeptember 27. - Felavatják az új, 235 millió német márkás beruházással épült hengerfejgyárat és folyamatos három műszakban kezd dolgozni az évi 460 ezerzes kapacitásúra bővített motorgyár.


1997 február - Az Opel Hungary budapesti kereskedelmi szervezete regionális feladatokat kap. Az újonan létrehozott Opel Southeast Europe Kft. Magyarország mellett, Szlovénia, Horvátország, Jugoszlávia, Macedonia, Bosznia-Hercegovina, Románia, Bulgária és Albánia területén szervezi az értékesítést és az Opel marketingjét.


1997 november - Az Opel Magyarország Járműgyártó Kft. elnyeri a Nemzeti Minőségi Díjat


1997 december
- Az Opel Magyarország Járműgyártó Kft. környezetvédelmi irányítási rendszere ISO 14001-es bizonylatot kap



1998 január - Szentgotthárdon megkezdődik a legújabb 1.8 literes 16 szelepes ECOTEC motorok gyártása


1998 április - Újabb 230 millió német márkás beruházást jelent be Budapesten a GM Europe elnöke. Ebből a pénzből egy új sebességváltó gyár készül Szentgotthárdon. Dick Donnnelly ugyanakkor bejelenti azt is, hogy várhatóan az év végén leáll az autóösszeszerelés az Opel Hungary gyárában. Az Opel/GM összberuházása az új projekttel 920 millió márkára emelkedik.


1998 december - Legördül a szalagról az utolsó magyar Opel Astra, közel 90ezer készült belőle 1992 óta. Az összeszerelés még Kínának szánt Vectrákkal folytatódik.


1998 december - A motorgyárban – elsőként a GM gyárai közül - bevezetik a folyamatos ugynevezett négyműszakos termelést


1999 november - Befejeződik a Vectra összeszerelés is Szentgotthárdon és elkezdik bontani az összeszerelő üzemet, amelynek helyén 2001-től egy új sebességváltó gyár lesz majd


2000 március - Megérkeznek az első gépek az új sebességvéltó gyárhoz


2000 október - Megnyilik a GM-hez tartozó Allison Transmission első Észak- Amerikán kívüli összeszerelő üzeme Szentgotthárdon, az Opel Hungary gyárán belül. A közös gyártási projektről egy éve állapodott meg a General Motorshoz tartozó két cég. A közös projekt alapján az Opel Magyarország korábbi szentgotthárdi festőüzemét szerelőcsarnokká alakították át, ahol nagyteljesítményű automatikus sebességváltók készülnek buszokhoz és teherautókhoz az Allison európai és a dél-kelet ázsiai piacaira.

2001 július - A szentgotthárdi gyár az újonan létrehozott Fiat-GM Powertrain vegyesvállalat részévé válik és a neve Opel Hungary Powertrain-re módosul. Ezzel egyidejüleg az Opel Southeast Europe szervezetileg is teljesen önállóvá válik (jogi értelemben mindvégig önálló jogi szemilyiség és vállalat volt.)


2002 november - A General Motors megnyitja Kelet- és Középeurópai Regionális Irodáját Budaörsön. A Regionális Iroda a térség 18 országának a tevékenységét koordinálja. Ugyanekkor létrehozzák a GM Daewoo Kelet- és Középeurópai vállalatűt szintén Budaörsi székhellyel.


2003 december - A GM Kelet- és Középeurópai Regionális Irodája működésének első teljes évében 130.239 Opelt értékesített a régióban, ami 41%-al több, mint egy évvel korábban. Az Opel piaci részesedése a 2002-es 7.37%-ról 8.18%-ra nőtt egy év alatt.

2005 szeptember - Négy világpremier és rengeteg innováció az Opelnél a 61. Frankfurti Autószalonon.

2006 február - Az Auto Bild 2006. évi Minőségi Tanulmánya alapján az Opel autók a legjobb minőségűek valamennyi német márka közül. Az Opel már tavaly is a legjobb bizonyítványt kapta a német márka között. Az Auto Bild tanulmány a megbízhatóságot, a hosszútávú minőséget, a szerviz szolgáltatásokat és fogyasztói elégedettséget vizsgálta.

2007 július - Olyan környezeti stratégiát mutatott be Berlinben a General Motors Europe (GME), amely mind a kipufogó-emisszió rövid távú csökkentését, mind az új hajtástechnikák hosszú távú bevezetését előirányozza.

2008 november - Az Opel Insignia érdemelte ki a nemzetközileg elismert „Év Autója 2009” címet. A 23 ország képviseletében szavazó 59 szakújságíró a Rüsselsheim-i központot, illetve az Opel márka történetében mérföldkőnek számító új Insigniát ítélte a legjobbnak.

 



Ugrás az oldal tetejére