loading
  • Egy igazi ritkaság az első Corsa-generációból az Opel kiállítási standján
  • Igazi időutazás: 2700 kilométer egy 1987-es autóval Portugáliából Frankfurtba
  • A Corsa hatodik nemzedékének világpremierje áll a kiállítás középpontjában
  • Vérvonal: a sportos Corsa GT-től az akkumulátoros-elektromos Corsa-e Rallyig

 

IAA-premier: az új Opel Corsa találkozik egy ritka Corsa GT-velRüsselsheim. Az Opel három világpremierje a szeptember 12-22.-i Frankfurti Autószalonon az új Astra, hatékony motorokkal, az összkerékhajtású Grandland X Hybrid4 (WLTP1-fogyasztás: 1,6 l/100 km, CO2-emisszió 37 g/km, NEDC2-fogyasztás: 1,6 l/100 km, 36 g/km CO2; súlyozott, kombinált, ideiglenes adatok) és a Corsa teljesen új hatodik nemzedéke. Az eddig 3,6 millió gazdára talált kiskocsi-bestseller elektromos hajtású is lesz, sőt készül versenyváltozat is, a Corsa-e Rally – egy igazi „Villámautó”, de emisszió nélkül! A Corsa világbemutatóján egészen különleges vendég lép fel az újdonság mellett, egy ritka, 1987-es Opel Corsa GT. A fitt veterán Portugáliából saját keréken gurult a régi autókat gondozó Opel Classic-hoz Rüsselsheimbe, majd folytatja útját a frankfurti IAA-ra.

„Opel sosem kop el” – 2700 kilométer Portóból Zaragozán át Rüsselsheimbe

Eltartott egy ideig, mire talált az Opel Classic csapata egy ritka Corsa GT-t az első generációból. Az eredetileg Spanyolországban forgalomba állított kocsi egy portugál garázsban felejtődött. A kicsi, nem túl ismert Gran Turismo Porto kikötője mellett várta, hogy elinduljon Németország felé. A típust 1985 áprilisától 1987 őszéig gyártották. A GT a Corsa SR örökébe lépett, 1,3 literes négyhengerese karburátorral teljesített 70 lóerőt. Az akkor igen erősnek számító motorja és decens spoilerei elbűvölték mindazokat, akiknek nem telt az extra-erős GSi-re – de azért repeszteni akartak. Akkoriban műszaki csemege volt, hogy nagyobb sebességnél ötfokozatú sebességváltó csökkentette fordulatszámát és benzinszomját.

Meglepően halkan és könnyedén halad még ma is a forgalommal a Corsa GT. Futóműve mellőzi a túlzott keménységet, kormánya a holtjátékot és kombinált műszere az adatdömpinget. A szokásoson kívül azért mutatja az olajnyomást és a fordulatszámot. Fogyasztása megegyezik az akkori gyári adattal – hat liternél ritkán iszik többet száz kilométeren. Segítségére van ebben csekély, 750 kilós menetkész tömege, amelyből nagyszerű,10,71 kilogramm per lóerős teljesítménysúly adódik. Portugália és Rüsselsheim között a Corsa GT ellátogatott a zaragozai üzembe, ahol anno, 1987-ben legurult a futószalagról. A szerencsés kis fickó nemcsak a gyár területére hajthatott be, hanem a szereldébe is. Amikor a sárga GT beállt a futószalag mellé, sokan jöttek oda, fiatalkori barátjukként üdvözölték, felelevenítve történeteket a gyár kezdeti idejéből.

Kelet felé utazva eljutott Barcelonába, átszelte Franciaországot, Bázeltől a Rajnát követte – összesen 2700 kilométert tett meg a 32 éves Corsa GT, amelyet anélkül indult el Portugáliából, hogy bármilyen javítással felkészítették volna a hosszú útra. Aztán eljutott Rüsselsheim üzemcsarnokába, ahol már alig várták az Opel Classic emberei.

Projekt „IAA 2019“: fitt nyugdíjasból a kiállítás sztárja

Spanyolország és Portugália napsütése jót tett a Corsa GT-nek. Leélte éveit sózott utak, rozsda, koccanás nélkül. Még mindig jó formában volt és így találták ezt a TÜV műszaki vizsgabiztosai, akik friss német rendszámtáblát szereltek rá. Csak ezt követően jött a legnagyobb ellenőrzés – az Opel Classic szakértői nagyítóval vizsgálták át szerzeményüket. Sok szem sokat lát, alaposan végignézték a Corsa GT szögletes karosszériáját, és találtak is kisebb-nagyobb szépséghibákat: horpadást a tetőn, hibás feliratot, karcot az üvegeken, szakadást az üléshuzaton, nem eredeti kürtöt – úgyhogy alkotóelemeire szedték szét a kocsit.

A veterános és a szervizes csapat összedolgozott, Dieter Eder szervizfőnök és Thorsten Götz vezető szerelő beindította az „IAA 2019“ projektet. Lépésről lépésre rakták helyre a Corsa kirakós játékának elemeit – elsőként a generálozott hajtóművet építették be, majd az újra csapágyazott kerékagyakat, az új lengéscsillapítókat és rugókat. A frissen fényezett karosszériára új díszlécek és odaillő GT-feliratok kerültek, az alufelnik az eredetiek maradtak. Végül új üvegeket raktak be, egy Opel márkakereskedő raktárából. A Corsa GT újjászületve kezdheti el második életét, amely egy igazán ünnepélyes alkalom lesz: a 68. IAA, Frankfurtban. Az Opel standján (D31 a 11.0-s csarnokban) megcsodálhatják majd meg a látogatók a frissen restaurált Corsa GT-t. Kétség sem fér hozzá, hogy emeli majd a hatodik Corsa-nemzedék világpremierjének fényét!

 


[1] A közölt CO2-emissziós és fogyasztási adatokat az előírt WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) mérési eljárással állapítottuk meg, hogy a VO (EG) Nr. 715/2007, VO (EU) Nr. 2017/1153 és VO (EU) Nr. 2017/1151-nek megfelelően biztosítsuk az összehasonlíthatóságot más járművekkel.

[2] Az itt közölt fogyasztási- és CO2-emissziós adatokat a 2018. szeptember 1.-től előírt WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure – világszerte egységes könnyűjármű tesztelési eljárás) mérési módszerrel, a VO (EG) Nr. 715/2007 és VO (EU) Nr. 2017/1151 szerint állapítottuk meg. Az adatok kiegészítésképp következnek az NEDC szerinti fogyasztási- és CO2-emissziós adatok után, és azokkal nem összetévesztendők. A reálisabb mérési feltételek következtében a WLTP szerint mért fogyasztási- és CO2-emissziós adatok sok esetben nagyobbak az NEDC szerint mérteknél.

Ugrás az oldal tetejére